Jerusalem: Book Exhibition and Special Lecture

4 novembre 2019

Five Centuries Since Leonardo da Vinci (1519-2019)

BOOK EXHIBITION

Foyer of the Custody of Holy Land

Jerusalem – New Gate

4-8 November 2019 – 9.00 a.m.-6.00 p.m.

Download the Catalogue

Scienziato, pittore, scrittore... Leonardo da Vinci era tutto questo e molto di più. A cinquecento anni dalla sua scomparsa, la mostra “Five Centuries since Leonardo da Vinci (1519-2019)” ne celebra la grandezza e il genio. I visitatori sono guidati tra le discipline più care a Leonardo, come botanica, medicina, geometria, geografia, astronomia e architettura: un modo inedito di raccontare la storia della scienza e della tecnica, attraverso le antiche e preziose edizioni illustrate della Biblioteca Generale della Custodia di Terra Santa. Gli oltre 30 volumi esposti, pubblicati tra il XV e il XVII secolo, testimoniano l’enorme evoluzione dei saperi tra Medioevo e Rinascimento, l’incontro tra cultura greca, latina e araba, tra innovazione e tradizione.

A physician, a painter, a writer... Leonardo da Vinci was all this, and much more. Five hundred years after his death, the exhibition “Five Centuries since Leonardo da Vinci (1519-2019)” celebrates his greatness and his genius. Visitors will be led through his most beloved disciplines, such as botany, medicine, geometry, geography, astronomy and architecture. It is a unique way to narrate the history of science and technology, through the precious and ancient collection of the General Library of the Custody of the Holy Land. The 30 plus volumes displayed, all published between the XV and XVII centuries, witness to the great evolution of the knowledge between the Middle Ages and the Renaissance and the meeting of Greek, Latin and Arab cultures, in a union of tradition and innovation.

Guided tours are available in Italian, English and French, for adults and children.

ADMISSION FREE OF CHARGE – CATALOGUE AVAILABLE

Ad stellam. Il Libro d'Oltramare di Niccolò da Poggibonsi

BOOK PRESENTATION

6 November 2019, 4.00 pm